Zleć audyty stron internetowych na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Audyt – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola firmy, spółki bądź przedsiębiorstwa pod kątem rozmaitych obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również ocena perspektyw rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, oceniająca przeróżne jej elementy, jak tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się strony, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele innych aspektów. Oprócz samego wyliczenia uchybień i błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone też sugestie co do rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada witrynę www pod kątem użyteczności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, jak również poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – darmowy, a może płatny?
Online znajduje się mnóstwo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których prędko i bez opłat wykonuje się audyt SEO witryny. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Wady? Co niemiara. Darmowe narzędzia bądź też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już wykażą pewne nieprawidłowości na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Mnóstwo problemów (m.in. w kodzie) zauważyć można tylko podczas analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.
Na audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się z reguły od tygodnia do mniej więcej 30 dni. Termin na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go przeprowadzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie istotne problemy obecne w witrynie. Jeżeli strona została uruchomiona na darmowym szablonie lub na platformie typu Magento czy Shoper, to elementów do naprawienia może być wiele. Gdy strona powoli się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.
SEO audyt – co pokaże, jeśli będzie zrealizowany dobrze
Dokładnie zrealizowany audyt SEO może obnażyć sporo wad strony, w szczególności:
- wolne wczytywanie się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
- powody słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- słaba jakość treści na stronie,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak albo nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]