Funkcjonują trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– miejscowość (np. “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Śródmieście”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana też wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie może konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Inny rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą właściwego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Ważne jest także to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara,
– smartfon Samsung Galaxy A10 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, koncert znanego piosenkarza lub Dzień Kobiet. Ten typ pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej trzeba zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo zmienioną treść witryny.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]