Czym są filtry i bany Google?
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do opracowanych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody „black hat”.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób naruszają zalecenia Google mogą zostać nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub znacznie obniżającymi pozycje osiągane do tej pory.