Na pbnmarket.pl odnajdziesz aktualną ofertę PBN.
Aby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne fachowe i pomocne dla klienta treści. Lecz nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN – przydatne jako komponent szerszej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj stosowane jako jeden z elementów szerokiej strategii marketingowej, co warto silnie zaakcentować, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie to spory koszt, a następnie należy poświęcać niemało czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.
Jak zastosować PBN? Rekomendujemy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP
PBNy bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są istotne dane kontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Następny interesujący sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej przydatność oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, użyteczne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z bieżącymi informacjami, prawem, finansami czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO