Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Potrzebujesz szczegółowych informacji o kampaniach SEO? Dobrze trafiłeś! Zajrzyj na https://seo4.net.

Firmy i administratorzy portali internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań samemu. Nie mając doświadczenia w tematyce SEO i nie monitorując na bieżąco wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od projektowania graficznego, content marketingu, programowania czy kampanii Google Ads służący merytoryczną pomocą w tych sferach.

Postaw na transparentną oraz sumienną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest sporo. Na co zwrócić uwagę w toku doboru firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy postawić na agencję, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych czy marketingowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż ma ona znaczne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO często na swoich stronach publikują zakładkę „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę trzeba przeanalizować studia takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami pracowała i z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć. Dobra agencja SEO to taka, która działa transparentnie: informuje o planach zadań na zbliżające się tygodnie, a także przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich następstwa.

Drugi nie do przecenienia aspekt to personalizacja oferty i dobranie strategii prac do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o pomocnicze dane o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotąd działaniach SEO czy o najistotniejszych dla klienta artykułach bądź usługach, które chciałby wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – jakim ofertom nie wierzyć

Nieufnie warto podejść do agencji SEO, które sugerują rodzaj umowy z zapłatą za wypracowany wynik. W takim systemie klient płaci agencji SEO dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 czy też Top10). To wciąż dość popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze sporym zagrożeniem – można bowiem osiągnąć błyskawiczny efekt za pomocą naruszania reguł ustalonych przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, w związku z tym odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to rzadko bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy nieodzowne są większe nakłady finansowe, żeby wykonać skrupulatny audyt SEO, a potem wdrożyć wszelkie przedstawione w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają znacznie niższe.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]