Rok 2018 zostanie zapamiętany z powodu wejścia w życie przepisów rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Dyrektywa unijna dotycząca ochroną danych osobowych przyczynił się do ogromnego bałaganu w wielu branżach. Jej następstwa odczuły zarówno przedsiębiorstwa prywatne, jak i instytucje publiczne (urzędy, przedszkola czy gabinety medyczne). W pierwszym przypadku mowa tu szczególnie o sklepach internetowych, a także podmiotach wykonujących dla nich rozmaite usługi. By ustrzec się problemów powiązanych z niewłaściwym zarządzaniem danymi, ich personel winni przejść szkolenie RODO.
Szkolenie RODO w sklepach internetowych – czy to potrzebne?
Szkolenia RODO to jeden z najlepszych sposobów na to, żeby zagwarantować sobie, iż dane personalne Twoich klientów będą poprawnie przechowywane, a Tobie nie będą grozić grzywny przytoczone w unijnym prawie. Dogłębne szkolenie z RODO w e-commerce umożliwi nam przystosowanie funkcjonowania sklepu internetowego do obowiązujących przepisów. W ciągu kursu administratorzy danych osobowych, czyli ADO, są uczeni także jak radzić sobie z najczęstszymi przeszkodami, które spotkają w swojej pracy.
Jak wygląda szkolenie RODO w sklepach internetowych?
Szkolenia RODO nie pochłaniają wielu dni – najczęściej konieczną wiedzę można przekazać w czasie jednego dnia. Ich partycypanci nie muszą posiadać znacznego doświadczenia – wystarczająca jest zaledwie podstawowa wiedza z obszaru ochrony danych osobowych. Szkolenie jest rozdzielone na kilka części, w obrębie których mają miejsce omówienia case studies, odczyty ekspertów oraz pokazy multimedialne. W trakcie szkoleń RODO w e-commerce jest także miejsce na dysputy, podczas których instruktorzy odpowiadają na zapytania uczestników, rozwiewają ich wątpliwości i tym sposobem pomagają im usystematyzować zdobyte wiadomości.